
Edukacja z Photonem
Photon to mały, biały robocik z wystającymi czółkami, który na stałe zagościł w naszej szkole dzięki uzyskanym środkom w ramach Rządowego Projektu "Laboratoria Przyszłości" - projekt ma na celu wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Dzięki Photon-owi można w efektowny i zabawny sposób uczyć się kodowania i programowania. Od rysowania trasy "palcem" poprzez składanie bloczków do pisania programów.
To właśnie z tymi robotami, w ostatnim czasie, podczas zajęć z edukacji informatycznej zaprzyjaźniali się uczniowie klas 1-3. Na zajęciach wszyscy biorący udział mogli zapoznać się z możliwościami robota oraz potencjałem jego wykorzystania nie tylko na informatyce. Nauka przez zabawę jest najlepszą i najbardziej przyswajalną formą a nowe technologie są dla każdego. Photony zabrały uczniów w fascynującą podróż do świata programowania. Uczestnicy programowali roboty za pomocą tabletów. Poprzez zadania stawiane robotowi określali jego ruch, wydawane dźwięki i zmianę koloru czułek. Dzięki specjalnie zaprojektowanym elementom maty edukacyjnej, uczniowie operowali robotem w różnych orientacjach przestrzennych, między innymi w układzie współrzędnych znanym z szachów (np. pole A2, B4, D3), czy posługując się kierunkami prawo, lewo, do przodu, do tyłu.
Zajęcia przyniosły uczniom wiele radości oraz wzbogaciły w nowe, jakże ważne umiejetności.